T: +31(0) 75 628 96 79
altrovia

Compleet verzorgde busreizen in Nederland en buitenland

Hooyberg Busreizen

Veelgestelde vragen


Veel gestelde vragen aan Hooyberg reizen over: groepsreizen, dagtochten, excursies en vervoer per touringcar of bus.



  1. Hoeveel zitplaatsen zijn er in een bus of touringcar?

    In de gemiddelde bus of touringcar zijn 49 zitplaatsen aanwezig. Er kunnen zoveel mensen mee als er zitplaatsen zijn. Wij zijn ook in het bezit van grotere touringcars waar wij meer mensen in kunnen vervoeren, minibusjes, VIP vervoer of rolstoelvervoer.

  2. Is er WIFI aanwezig in de bus?

    Nee er is geen WIFI aanwezig in de bus.

  3. Is er een toilet, DVD, koffiezetapparaat etc. aanwezig in de bus?

    Er is een toilet aanwezig en ook een DVD speler. De DVD speler wordt over het algemeen niet veel door ons gebruikt omdat onze chauffeur tevens u reisleider is en u alles verteld over de omgeving en de bezienswaardigheden.

  4. Is het dragen van een veiligheidsgordel noodzakelijk in de bus?

    Ja, in een rijdende bus of touringcar is het voor alle passagiers verplicht om de veiligheidsgordels te dragen, mits die in de bus of touringcar aanwezig zijn. Wanneer deze aanwezig zijn is het dragen ervan verplicht en is het verboden om te lopen in een rijdende bus, behalve voor een toiletbezoek. 

  5. Zijn de aangeboden reizen geschikt voor mensen die slecht ter been zijn en gebruik maken van een rolstoel?

    De dagtochten zijn over het algemeen minder geschikt voor mensen die slecht ter been zijn, mits u een rollator meebrengt of een inklapbare rolstoel. Een rolstoel die niet inklapbaar is kunnen wij helaas niet meenemen tijdens de dagtochten. Hiervoor dienen wij onze speciale bus met rolstoelvervoer in te zetten. Hier maken wij wel gebruik van tijdens groepsreizen en excursies.

  6. Zijn wij verzekerd tijdens een dagtocht, klaverjasreis of een excursie met de bus of touringcar?

    Ja, in de bus bent u verzekerd. Dit is zelfs wettelijk verplicht. Bakker Travel heeft zich verzekerd voor deze wettelijke norm. Deze verzekering is geldig wanneer u in de bus of touringcar bent. Zodra u bent uitgestapt is deze verzekering uiteraard niet meer van toepassing. Hiervoor kunt u veelal (bij ons) een reisverzekering afsluiten. Voor dagtochten bieden wij geen verzekering, wel voor excursies en meerdaagse reizen. 

  7. Is er tijdens een dagtocht of excursie catering mogelijk in de bus?

    Nee, er is geen catering in de bus aanwezig. Onderweg stoppen wij geregeld voor een kop koffie, lunch of diner. 

  8. Mag ik roken in de bus of touringcar?

    Nee, sinds de wijziging in de tabakswet is het strikt verboden om te roken in de bus. Onderweg stoppen wij voor een consumptie waarbij er ook gelegenheid is om te roken.

  9. Hoe lang mag een chauffeur eigenlijk rijden?

    Dit is geregeld in het Arbeidstijdenbesluit ('rijtijdenwet'). Deze is verdeeld tussen werktijd en rijtijd. Onder werktijd wordt alle tijd verstaan, dat een chauffeur aan het werk is inclusief wachttijd, pauzes en rijtijd. Zo wordt bijv. de wachttijd bij een dagtocht, gerekend als werktijd. Rijtijd is de werkelijke tijd dat een chauffeur aan het rijden is. Stilstaan in een file is rijtijd. De rijtijdenwet kent uitzonderingen maar in grote lijnen mag een chauffeur per dag 9 uur rijden en maximaal (incl. rijden) 15 uur werken. Daarna dient er verplicht een periode van 11 uur aaneengesloten rust te zijn (incidenteel 9 uur). Op de site van IVW (Inspectie van Verkeer en Waterstaat) vind u hierover meer informatie. 

  10. Kan ik voor een groepsreis of excursie een reis- en annuleringsverzekering regelen bij Hooyberg reizen?

    U kunt een verzekering afsluiten bij Hooyberg Reizen. Hooyberg reizen heeft een samenwerking met de 'Europeesche verzekeringen'. Deze verzekering bieden wij voor excursies en meerdaagse reizen. Wij bieden een basis verzekering, inclusief de dekkingen voor geneeskundige kosten en ongevallen aan. De kosten voor deze verzekeringen bedragen € 1,47 per persoon per dag. 
    De kosten voor een annuleringsverzekering bedragen 5,5% van de totale reissom. Voor het annuleren van een dagtocht brengen wij € 5,--p.p in rekening.

  11. Mag ik tijdens het vervoer in de bus of touringcar zelf meegebrachte consumpties nuttigen?

    Het is eventueel mogelijk om een zelf mee gebrachte versnapering in de bus te nuttigen. Voor uitgebreide lunch en diner wordt door ons gezorgd bij een restaurant onderweg. 

  12. Krijg ik een bevestiging van mijn boeking voor een dagtocht, excursie of klaverjasreis per email of per post thuisgestuurd?

    Wanneer u een reservering voor een dagtocht, excursie of groepsreis online boekt krijgt u een bevestiging per email toegestuurd. Bij een telefonische boeking bij onze medewerkers krijgt u een reservering per post thuisgestuurd. Wanneer u bij een online boeking liever een bevestiging per post ontvangt kunnen onze medewerkers dat voor u regelen.

  13. Zijn dagtochten ook te boeken voor groepen en is dat eventueel ook mogelijk op andere data?

    Ja dat is mogelijk. Wij organiseren groepsreizen bij deelname van minimaal 40 mensen. Ook is het mogelijk om groepsreizen te organiseren voor minder deelnemers , hiervoor kunt u bij ons een aangepast offerte aanvragen.

  14. Toch nog vragen?.....

    Heeft u toch nog vragen, dan kunt u altijd contact opnemen met onze medewerkers op telefoonnummer: 075-6289679


CONTACT
Contactgegevens

Wilt u op de hoogte blijven?
Schrijft u zich dan hier in voor onze nieuwsbrief  
Wilt u ons volgen?